Search

Michal Penk: Drogy mi vzaly nejlepší roky života - iDNES.cz

Své zatím poslední hudební album Tancuj zbožně vydal Michal Penk v roce 2013. Od té doby o něm bylo slyšet převážně ve spojitosti s trestním stíháním v roce 2018, které bylo letos zastaveno. V roce 2015 bylo po zpěvákovi dokonce vyhlášeno celostátní pátrání. 

Michal Penk se svěřil s tím, že hodně zvažoval, zda se vracet k hudební kariéře, či ne. Dlouho byl prý přesvědčen o tom, že „zašlou slávu“ již nemá význam nějakým způsobem křísit. Tvrdí, že nyní si je jistý tím, že se chce vrátit a jezdit koncertovat. Momentálně pracuje na novém albu plném balad, které by mělo být jakýmsi návratem k jeho hudebním začátkům.

„Když má člověk v dnešní době zájem médií, je o něm velmi rychle slyšet. Když jsou tam však nějaké negace, je to velmi těžké. Lidé se dnes navíc ke všemu vyjadřují a neuvědomují si, že číst to není pro člověka vůbec jednoduché. Zraňovalo mě to, vracelo do minulosti a stahovalo dolů,“ přiznává Michal Penk.

Poslední album Tancuj zbožně vydal zpěvák v roce 2013. Od té doby o něm nebylo příliš slyšet. „Měl jsem i videoklip k jednomu ze singlů. Ale nebyl kladně přijat. Byl prý příliš expresivní. Tak jsem na to tolik netlačil. V té době mi navíc začali umírat i lidé v rodině,“ vzpomíná.

V roce 2016 přišel Michal Penk o otce. Vzápětí na to mu prý tehdy zavolal Robert Kodym a pozval ho, aby jel spolu s ostatními na vzpomínkové turné kapely Lucie, jejíž byl zakládajícím členem a v letech 1985-1986 také prvním zpěvákem. „Tam jsem si uvědomil, že chci zase koncertovat. Před těmi koncerty s Lucií jsem si říkal, že na mě není už nikdo zvědavý. Reakce fanoušků mě však velmi dojaly,“ říká.

K hudbě vedli Penka rodiče, převážně prý maminka. Otec dohlížel na to, aby mladý muzikant cvičil hru na klavír. „Byl velmi přísný,“ vzpomíná Penk. Ten dostal od maminky ve třinácti letech k vánocům knížku plnou překladů textů Boba Dylana, Simona & Garfunkela a dalších.

„To mě dost ovlivnilo. V originále jsem ty texty neznal a pokoušel jsem se je zhudebnit. Tak jsem vlastně začal skládat. První písničku jsem složil v necelých čtrnácti letech. Skladbu Tichá píseň známou v podání zpěvačky Ivety Bartošové pak ve svých šestnácti,“ říká muzikant, který sám osobně ze všech skladatelů nejvíce uznává Frederyka Chopina a Petra Iljiče Čajkovského.

Let's block ads! (Why?)

https://www.idnes.cz/revue/spolecnost/michal-penk-rozstrel-zpevak-drogy-zavislost-rozhovor-hity-hudba-obvineni-soud-kokain-pervitin-bartos.A190910_140253_lidicky_sub

Bagikan Berita Ini

0 Response to "Michal Penk: Drogy mi vzaly nejlepší roky života - iDNES.cz"

Post a Comment

Powered by Blogger.