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クリエイティブエージェンシー Y+L Projectsが DtoC コンサルティングサービスを提供開始 - PR TIMES

コロナウィルスのパンデミックにより、世界的に多くの消費者が従来の商取引きからオンライン取引きにシフトしています。しかしながら、伝統的に日本の企業やブランドは他の国に比べD2Cへのシフトが上手く進んでいない状況にあります。

Y+L Projects(ワイアンドエルプロジェクツ)は、東京青山に拠点を構える多言語でグローバルなクリエイティブコミュニケーションエージェンシーであり、日本市場を理解しながらグローバルブランド戦略の知識と経験を持つエージェンシーとして理想的なポジションにあります。

多くの企業がオンラインにシフトしようと奮闘している中、デジタルが進んでいるこの時代に、ECショップを構築してローンチするだけではブランドはグロースしません。弊社のクライアントやパートナー企業からよくお聞きするのは、次に何をしないといけないか不明確ということです。

私たちが考える、新しくブランドを立ち上げる際や、既存ブランドがオンラインにシフトとしていく時に必要となること、それはメッセージ性です。そのメッセージがもとになり、人とつながったり、コミュニティを構築したり、人々をインスパイアさせる。そしてそれを、ビジュアルアイデンティティに落とし込み、的確なコミュニケーションをオンライン上の人々と行っていくこと。ここをサポートすることは、 Y+L Projectsの役割だと考えています。

Y+L Projectsが提供をスタートするD2Cクリエイティブコンサルティングとコミュニケーション戦略サービスは、これまでの現場での経験、日本企業と働いてきた知識、そしてグローバルなメンバーを抱えるアイデンテティによって構築されています。
弊社は、D2C市場への移行を支援するオーダーメードのサービスパッケージを提供することで、企業やブランドのオンライン移行を支援したいと考えています。
 

  • サービス一覧

- ECサイトのリニューアル・構築
- UI/UX デザイン
- コンテンツ制作 (コピー、文章、写真、映像)
- コンセプト立案
- SNS戦略とプロモーション
- オンラインPRキャンペーン立案、実行
-ブランド、企業のアイデンティティ立案
- デザイン制作 (デジタル、プリント、プロダクト、アニメーション、モーショングラフィック)
 

  • D2C戦略が今の日本企業にとって重要な理由

顧客の価値のあるデータを活用できる
データを活用することにより、顧客のブランドロイヤリティの向上が期待できる、どのプロダクトが人気なのかすぐに把握できる、それにより顧客の趣味嗜好を次のプロダクト制作に生かすことができる。

ロイヤリティ(LTV)の高いカスタマーを育てることができる
従来のプロモーションでは新規顧客を獲得し、一時的な売り上げ増加に重きを置かれることが一般的でした。しかし、効果的なD2Cコミュニケーションを行うことで、SNS、ニュースレター、Eメールのフォローアップ、ポッドキャスト などのデジタルチャネルを通じて、販売後に顧客と継続的なコミュニケーションを行うことができ、顧客のLTVを高めることができます。

消費者へ届けたい情報を即座にブランドの声で届けることができる
これまでの伝統的なブランドは、小売経由で間接販売、広告代理店経由で間接コミュニケーションが主でした。D2Cブランドでは、顧客への直接販売、直接コミュニケーションが可能になります。

*クリエイティブエージェンシーがブランド側に入り、適切なメッセージにサポートすることがよい場合がある。

潜在的な新しいターゲットを発見できる機会が増える
SNS上でプロモーションすることは、従来の広告キャンペーンよりもはるかに少ない投資で済むことが多く、実験を行いながらどのターゲットにブランドメッセージが届くか調査することが可能。そのため、企業やブランドは、これまで考えつかなかったような潜在的顧客層に出会い、ターゲットにできる機会が増える可能性がある。

競合他社を出し抜く
日本の伝統的な企業におけるD2Cのシフトチェンジが遅い今、早めのシフトチェンジを始めることで業界でのマーケットリーダーとしての地位を確立する絶好の機会である。
 

  • Y+L Projects:ケーススタディ

クライアント:VanMoof (ライフスタイル)
サービス:映像制作 (企画・撮影・編集)
Y+L Projectsは、アムステルダム生まれの電気自転車ブランドVanMoofに対しキャンペーンビデオを制作し、顧客ロイヤルティ、コミュニティ、ブランドアイデンティティの構築を支援しました。プロジェクトでは、VanMoofのライダー (実際の購入者) がどのような日常生活の場面で自転車を使用しているかについての洞察を与えることに焦点を当て撮影しました。この東京でのフッテージは、各国のライダー達の映像と一緒に編集され、VanMoofがグローバルブランドであることを証明しました。
 


クライアント: MUKOOMI (美容、化粧品)
サービス:ECサイト構築、デザイン、コンテンツ制作、ブランディング、コミュニケーション戦略
MUKOOMIは、日本を拠点とするCBDウェルネス・スキンケアブランド。ファウンダーの幼少期の経験から多様性というキーワードにフォーカスし、現在はオンラインのみで販売されています。Y+L Projectsは、ブランドの立ち上げ初期からMUKOOMIチームと協力してMUKOOMIブランドを作り上げてきました。MUKOOMIは、コロナの時期の真っ只中にオンライン販売プラットフォームを立ち上げたのにもかかわらず、予想以上の売上を記録しています。
 


クライアント:PIPATCHARA (ファッション)
サービス:日本人カスタマー向けECサイト構築、イベント映像制作
PIPATCHARAは、タイ人の姉妹によって設立された高級ブティックブランドです。Y+L Projectsは、繊細な感覚を持つ日本の消費者向けに、ECサイトを構築しました。また、日本でのローンチイベント時には、ブランドのアイデンテティーも入れ込んだイベント映像を制作しました。https://pipatchara-japan.com/


不動産:SURE INNOVATION (株式会社シュアーイノベーション)
サービス:サイト改修、LP制作、映像制作、キャンペーン立案、オンラインセミナースキーム構築
SURE INNOVATION は大阪に拠点を構え、テクノロジーを活用し、中古の不動産投資物件を販売している会社です。同社のこれまでの集客スキームは、広告からのリアルセミナーで、お客様に資産形成のコンサルティングをすることでした。同社は、コロナのパンデミックが始まり、別の集客スキームを探している状況でした。

Y+L Projectsはオンラインセミナーのスキームを提案。それと同時にウェブサイト上で、会社の事業内容を分かりやすく伝えることや、会社の情報透明性向上のための提案、創業者の想いを受け手が理解しやすい形で上手く伝えることなど、総合的にお取り組みさせていただきました。


*NDAの締結により、弊社の仕事の一部は公開することが難しい場合があります。弊社の作品をもっとご覧になりたい場合や、話を聞いてみたい企業様は直接ご連絡ください。
 

  • Y+L Projectsについて

東京青山に拠点を構える、グローバルなデジタルクリエイティブエージェンシー。多言語に対応したクリエイターとコミュニケーターのハイブリッドな集合体。プロジェクトごとにチームを結成して、ブランドと顧客のコミュニケーション領域をサポートします。

社名:株式会社Y&L Projects
HP: https://ylprojects.com
設立:2019年
代表者:玉田 曜一郎
所在地:〒107-0062  東京都港区南青山3-13 Midori.so Omotesando
お問い合わせ:hello@ylprojects.com

<English>
Creative Agency Y+L Projects Offers D2C Consulting Services

Aoyama based global Creative and Communications Agency Y+L Projects are launching a D2C (direct to consumer) creative consulting and communication strategy service to help Japanese companies take advantage of COVID-19 crisis. 

Due to the coronavirus situation, many consumers are shifting to the e-commerce space as their primary channel of retail. However, traditionally Japanese businesses and services have not been as fast to adopt D2C as other international markets. 

Being a multi-lingual, international communication agency in based Tokyo, Y+L Projects is ideally positioned as an agency that understands the Japanese market but has global brand strategy knowledge and experience.

Many Japanese companies don’t seem to know that in 2020, simply building an e-commerce site is not enough to encourage online brand growth. After launching an e-commerce presence, a company or brand must put in place a key messaging strategy through carefully considering visual identity, brand voice, community, and clear communication to inspire, connect, and sell (no matter the product), which is where Y+L Projects comes in.

The Y+L Projects D2C creative consulting and communication strategy service is designed through first-hand experience, domestic Japanese knowledge, and an international mindset. The company wants to help brands make the shift to the online by offering tailor-made services packages that will assist with the transition to D2C market.
 

These include:

- E-commerce website renewal and building
- UI / UX design
- Content production (copy, photo, video)
- Creative concept
- SNS strategy and advertising
- Online-focussed PR campaigns
- Branding/ corporate identity
- Multi-platform design
 

  • Why D2C strategy is so important for Japanese companies right now


- You can access valuable consumer data
This data can be used to encourage brand loyalty through promotions, guide future production, and trace customer interest.

- Gain new loyal customers/ users from promotions
Unlike traditional sales promotions that may attract a one-time increase in sales, having effective D2C communication means you can create an ongoing post-sale dialogue with the customer, through digital channels like SNS, newsletters and email follow-ups.

- You have a direct message line to the consumer
Companies have full control over how they want the brand's message to be represented. 

- Discover, target, and experiment with new demographics
Using online platforms, such as SNS advertising, is a much smaller financial investment than traditional advertising campaigns. For this reason, companies have more freedom to explore and target potential audiences they may not have considered prior. 

- Outperform competitors
With still relatively low D2C adoption rates in traditional Japanese companies, right now is the perfect time to establish yourself as market leaders in the Japanese e-commerce world. 
 

  • <Y+L Projects: Recent D2C case study>

Lifestyle: VANMOOF 
Service: Online video production (planning, filming, editing)
In collaboration with Amsterdam born bicycle company VANMOOF, Y+L Projects created an series of Tokyo-based online videos to help build customer loyalty, community and brand identity. The project focussed on real giving insight into VANMOOF riders (not actors) and how they used the brand’s product in their daily life.

Wellness: MUKOOMI
Service: E-commerce, design, content production, branding, communication strategy
MUKOOMI is a Japan-based CBD, wellness, and beauty line that focusses on embracing diversity and also only sells online. From the initial idea, Y+L Projects has been working with the MUKOOMI team to create the MUKOOMI brand. MUKOOMI launched the online sales platform in the middle of COVID-19 and have been experiencing higher than anticipated sales.

Fashion: PIPATCHARA 
Service: Japanese e-commerce site building, event video creation
PIPATCHARA is a boutique luxury accessories brand founded in Thailand with a focus on the Asia market. Y+L Projects launched a homepage specially crafted for the conscientious Japanese consumer and produced an event video for multi-platform use. The result is a homepage with text localized for a Japanese audience and clean interface and online store that’s easy to navigate and links seamlessly into the global Pipatchara global e-commerce platform.

Real estate: SURE INNOVATION (SUAR INNOVATION CORPORATION)
Services: Site improvement, LP production, video production, campaign planning, online seminar scheme development
SURE INNOVATION is an Osaka-based tech-focused real estate company. SURE INNOVATION's customer attraction scheme has been to provide clients with asset-building consulting through in-person seminars. In the midst of the COVID pandemic, the company was looking for other ways to attract customers, so Y+L Projects proposed and planned a webinar scheme. While doing so, Y+L Projects continued to guide SURE in the best way to communicate the business transparently and effectively through online channels. 

Company info:
Company name: Y&L Projects inc
Website:https://ylprojects.com
Established:2019年
Co-founders:Yoichiro Tamada, Lucy Dayman
Address:Midori.so Omotesando, 3-13, Minamiaoyama, Minato-ku, Tokyo 〒107-0062
Contact: hello@ylprojects.com

Sometimes because of NDA restrictions, we’re unable to publicly promote some of our work. If you’d like to see more of our work, please get in touch directly!

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May 19, 2020 at 12:16PM
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