Search

„Ze začátku jsem se u Cimrmanů necítil dobře a hledal jsem u Zdeňka ochranu.“ Za Bořivojem Pencem

Bořivoj Penc (19. 1. 1936 – 26. 6. 2018) byl předobrazem druhého dětského hrdiny ve filmu Obecná škola. Se Zdeňkem Svěrákem do školy chodil od první třídy a hrál na harmoniku - Foto: Filip Jandourek

Bořivoj Penc (19. 1. 1936 – 26. 6. 2018) byl předobrazem druhého dětského hrdiny ve filmu Obecná škola. Se Zdeňkem Svěrákem do školy chodil od první třídy a hrál na harmonikuFoto: Filip Jandourek

Ve věku 82 let zemřel v úterý 26. června 2018 Bořivoj Penc. Téměř přesně před rokem stanice Český rozhlas Dvojka vysílala jeho medailonek v rámci Půlstoletí s Cimrmanem. Uslyšíte v něm i jeho dlouholetého přítele Zdeňka Svěráka.

„Touhle cestou jsme se něco nachodili ze školy domu. Protože jsme chodili tam, co Bořík bydlí. Tam byla naše škola. Bořík bydlel za hřbitovem a kousek dál já,“ popisuje v medailonku Zdeněk Svěrák. „To je na Bohdalci, kde se odehrával film Obecná škola.“ 

„Každé dětské přátelství nevydrží,“ míní Svěrák. „Ale tady nás něco k sobě pořád přitahovalo, takže jsme překlenuli tu doby, když byl v učení a já byl na gymplu, a když já byl na Žatecku a on tady. No a pak se to vrátilo zase do toho pevného vztahu s jeho členstvím v divadle.“ 

Zvykli si na mě 

Nabídku stát se členem Divadla Járy Cirmana dostal Penc až v roce 1983, když se soubor stěhoval z Bráníku. „Moje žena říkala: A prosím tě, máš na to vůbec talent? Nebojíš se toho? A já jí říkal, že bojim, ale že tam mám kamaráda, který mě vždycky podrží,“ svěřil se sám Bořivoj Penc. 

„Ze začátku jsem se u Cimrmanů necítil dobře a hledal jsem u Zdeňka ochranu. Protože se některým klukům zdálo, že jim budu brát role. Když jsem začal hrát, tak si na mě nějakým způsobem zvykli. A dneska myslím, že jsme všichni dobrý kamarádi,“ říkal v červenci 2017. 

Poslední Král 

„Králem jsem začal. A v Němém Bobšovi,“ vzpomínal. „A při zkoušení Záskoku měl Láďa Smoljak říct: Bořík to dělá dobře. A v tu chvíli mě začali brát.“ Členem divadla byl nakonec 35 let a ještě 14 dnů před svou smrtí se objevil právě v roli Krále ve hře Dlouhý, Široký a Krátkozraký. 

„Pořád s obdivem si říkám, když vylezu na jeviště já, Svěrák a Čepelka, že je nám 240 let dohromady. To je úžasný, že se tam ještě vůbec vydržíme pohybovat,“ uzavíral rozhovor herec, který původně pracoval jako nástrojář. 

Let's block ads! (Why?)

http://www.rozhlas.cz/dvojka/radiozpravy/_zprava/ze-zacatku-jsem-se-u-cimrmanu-necitil-dobre-a-hledal-jsem-u-zdenka-ochranu-za-borivojem-pencem--1801344

Bagikan Berita Ini

0 Response to "„Ze začátku jsem se u Cimrmanů necítil dobře a hledal jsem u Zdeňka ochranu.“ Za Bořivojem Pencem"

Post a Comment

Powered by Blogger.