„Festival v sobě nese silná témata, která rezonují v dnešní společnosti, a to v duchu úcty k velkým osobnostem, jejichž vliv na rozvoj současného umění ve světě je zásadní, ale i otevřenosti vůči novým impulzům,“ podotýká ke třicátému ročníku ředitelka Yvona Kreuzmannová.
O nesmyslnosti věkových hranic přesvědčí už Gala Opening festivalu, který uvede choreografii Jiřího Kyliána, čerstvého člena Francouzské akademie. Komorní představení East Shadow mělo premiéru v roce 2013 v Japonsku. Kylián inscenaci označuje spíš za pohybové drama beze slov než za tanec, obsadil do něj dva členy NDT III, skupiny, kterou založil „pro tanečníky mezi čtyřicítkou a smrtí“. Sabine Kupferbergové a Garymu Chrystovi je bezmála sedmdesát.
Věk nehraje roli ani pro další umělce na letošním Tanci Praha. „Program třicátého ročníku je nabitý osobnostmi s velkou zkušeností a respektem. Na scéně uvidíme Germaine Acogny, matku afrického současného tance, pak i stejně nestárnoucí kanadskou cyberpunkovou královnu Louise Lecavalier a nakonec Eun-Me Ahn, která roztančí mimo jiné vitální korejské babičky,“ upřesnila Kreuzmannová. Jihokorejská choreografka svedla dohromady devět seniorek s profesionálními tanečníky, mezigenerační vystoupení ukazuje, že tančit může každý a v každém věku.
Z dalšího programu podtrhuje ředitelka soubor Foco alAire, který diváky zavede do zákoutí mystické mexické kultury, nebo vlámský Kabinet K, jehož představení Horses čerpá z dětské fantazie. Je letošním příspěvkem k programové části Tanec Praha dětem.
Ujít by si prý příznivci tance neměli nechat ani závěrečnou multižánrovou inscenaci Sunny ve Franci žijícího izraelského choreografa Emanuala Gata.
Bagikan Berita Ini
0 Response to "Co dělat mezi čtyřicítkou a smrtí? Festivalu Tanec Praha na věku nezáleží"
Post a Comment