Iva Jestřábková do původního scénáře, jímž absolvovala na FAMU, prý promítla zážitky ze své rodiny. Jiří Vejdělek do textů při úpravách dodal, co má ve filmu rád. Stejně jako v jeho předchozích snímcích – ať už to byli Účastníci zájezdu, Václav nebo Ženy v pokušení – se i v Tátově volze míchá humor a dojetí.
„Vždycky točím rád příběhy, které mi umožňují dostat na plátno co nejvíce emocí. Většinou se vedle vážnějších scén snažím natočit i něco odlehčenějšího,“ potvrzuje režisér.
Muž, který miluje ženy
Kromě této možnosti se mu podle jeho slov na scénáři líbila také další příležitost natáčet opět film s krásnými ženami. Jak už uvedl dříve, točit ženské osudy je i jeho osudem. „Pořád je lepší, když o ženách točí muž, který je miluje, než muž, který je nenávidí, nebo žena, která od nich nemá dostatečný odstup a nadhled,“ domnívá se.
„Ženským“ režisérem se Vejdělek pro diváky stal především po úspěchu snímku Ženy v pokušení z roku 2010. Tehdy dal po delší době velkou hereckou příležitost v celovečerním filmu Elišce Balzerové. Obsadil ji i do Tátovy volhy. „Předvedla své velké herecké umění zase trošku jinak, hraje jinou maminku než v Ženách v pokušení, ale i v Tátově volze se projevuje její esprit,“ podotýká.
Dědictví po tátovi? Nemanželský syn
Eliška Balzerová je zase ráda, že ve Vejdělkově novince měla větší příležitost zahrát si s Tatianou Vilhelmovou. V rolích matky a dcery se totiž už před dvěma lety potkaly v další úspěšné komedii Teorie tygra, kterou ale natočil Radek Bajgar.
Trable s manželem řeší její postava i tentokrát – i když posmrtně. „Je to jako šachová partie, kde královna ztratí prvním tahem krále. Se ztrátou někoho velmi blízkého se vyrovnává po svém, s humorem, navíc má úžasnou dceru, která má ale také problém,“ uvádí do příběhu Tátovy volhy Balzerová.
Právě dcera Tereza svou matku přesvědčí, aby společně nastartovaly tátova hýčkaného veterána a navštívily jeho někdejší milenky. Vše totiž nasvědčuje tomu, že otec po sobě zanechal nejen dům a truchlící rodinu, ale někde ve světě také nemanželského syna.
Nesrovnalosti v rodině i v životě
„Spousta lidí může mít pocit, že mu doma v dětství něco nehrálo, a pak se v nějakém období svého života dozví, že některé věci byly třeba úplně jinak,“ předpokládá Tatiana Vilhelmová, že neříkání si pravdy není v rodinách tak neobvyklé. I když se nemusí týkat zrovna utajovaného levobočka.
Nesrovnalosti v rodině podle ní mohou vést i k nesrovnalostem v životě, jako tomu je u Terezy. „Celkem vážně onemocní a navíc se zmítá v krizi svého manželství,“ prozradila Vilhelmová. Jejího manžela, v jedné z nemnoha mužských rolí v tomto filmu, hraje Martin Myšička.
I on je vlastně na cestě, v přeneseném významu – hledá správnou cestu ke své ženě. „Pečuju o ní a zároveň ji tak trochu dusím. S tím souvisí otázka, jestli vztah je i práce, rozhodnutí, že druhému budu pomáhat, přestože je mi to v tu chvíli přítěží nebo jsem sám také unavený, nebo je to jen emotivní vlna, že jsme na procházce růžovým sadem,“ upozorňuje Myšička, jaké další téma jeho postava zastupuje.
Bagikan Berita Ini
0 Response to "Balzerová a Vilhelmová startují Tátovu volhu. I cesta může být cíl"
Post a Comment